A férfi lefoglalja magát, míg az asszony a pénzt költi: a régi klisé visszatérõben van Franciaországban, miután a bevásárlóközpontok a januári leértékelés idején ingyenes megõrzõkben kínálnak elfoglaltságot a férfiaknak, akik gyakran halálra unják magukat a vásárolgató nõk mellett.
Igazi szórakoztatóközpontokká alakultak át a párizsi bevásárlóközpontok belsõ terei, amelyeket kényelmes kanapék, meccset közvetítõ televíziók, videojátékok, távirányítós autók mellett ingyen borotváló fodrászok és cipõpucolók foglaltak el. Az ingyenes szolgáltatást naponta néhány tucat férfi veszi igénybe a 200 ezer látogatót vonzó bevásárlóközpontokban, de az ötlet egyszerre szolgálja mindkét nem igényeit.
"A nõk vásárolgatni jönnek, általában pontosan tudják, melyik boltba akarnak bemenni, mi pedig eközben kényeztetjük a férfiakat" - mondta az egyik bevásárlóközpont marketingigazgatója.
Az ingyenes januári szolgáltatás egyes intézmények éves marketingköltségének egyharmadát is felemészti, de a televízió által megszólaltatott kereskedelmi vezetõk szerint megéri a befektetés. "A célunk az, hogy különleges pillanatokkal és élményekkel, amelyek megszakítják a napi vásárlás ritmusát, ide szoktassuk a vásárlókat" - hangsúlyozta Laure Mouchot, az egyik párizsi bevásárlóközpont vezetõje.