Christoph Büchel svájci mûvész A szexkultúra tere címû installációjának keretében a múzeum alagsori kiállítási tereit részben átalakították az Element6 nevû bécsi kör számára. Így Gustav Klimt világhírû Beethoven-frízét nappal az éjszaka üzemelõ klub üres helyiségein át közelíthetik meg a látogatók.
A rendhagyó kiállítás mibenlétét a hét végi megnyitóig titokban tartották. A megnyitót követõen azonban néhány nap alatt parázs vita bontakozott ki az osztrák pártok között a mûvészi szabadság határairól és nem utolsósorban az állami finanszírozás felhasználásáról.
A múzeum szóvivõje szerint a mûvész a társadalmi valósággal akarja szembesíteni a látogatókat, és szándékában állt társadalmi vitát gerjeszteni. Büchel egyúttal arra is emlékeztetni akar, hogy a századfordulón Klimt és Egon Schiele alkotásait is pornográfnak tartotta a közvélemény.
"Büchelt egy lapon sem lehet említeni Klimttel és Schielével" - vélekedett a konzervatív Osztrák Néppárt -, sajnálatos, hogy a magas mûvészi értékekkel rendelkezõ múzeum ezzel a tárlattal akarja felhívni magára a figyelmet. "Erkölcsi hanyatlás" - fogalmazott a jobboldali-populista Osztrák Szabadságpárt (FPÖ). A szociáldemokraták a mûvészi szabadságra utalva a védelmükbe vették az installációt, azt hangoztatva, hogy a múzeumnak jogában áll eldönteni, mire költi a támogatást.
A konzervatív vezetésû kerület illetékese a produkció bezárására szólította fel a részben költségvetési forrásból fenntartott múzeumot. "Nem csoportos szexre és sztriptízre" kaptak engedélyt a szervezõk, a beadványban az szerepelt: "éjszakai klub színpaddal, szeparék és bár" - hangsúlyozta. A múzeum szóvivõje válaszul leszögezte, hogy a produkció költségeit a klub belépti díjaiból fedezik.
Büchel korábbi, belsõ tereket megjelenítõ installációi között volt már szolárium és olcsó szupermarket is.