"Talán a nõk nem erre a hírre vártak, de a férfiak valóban csak egy dologra, a futballra gondolnak, mikor egymással találkoznak" - mondta Tim Ellerton, a közvélemény-kutatást szponzoráló Heineken International munkatársa.
Kínában 94 százalék, Oroszországban pedig a férfiak 93 százalékánál vezetõ téma a labdarúgás - derül ki a 15 országban 5300 résztvevõvel végzett felmérésbõl.
Németországban és Franciaországban a nõkrõl szóló beszélgetéseket még a munkahelyi témák is megelõzték. Nagy-Britannia bizonyult a legnagyobb fociõrült országnak. A felmérés szerint a brit férfiak hetente átlagosan 2 óra 22 percen át néznek focimeccs-közvetítést, miközben a tévézésnél is több idõt töltenek a játékkal kapcsolatos események, pletykák átbeszélésével.
A brazilok heti 92 percnyi focinézéssel a másodikak lettek, õket Thaiföld, Írország és Mexikó követi a sorban.
A közelgõ világbajnokságot rendezõ Dél-Afrikában található a legtöbb közösségi focinézõ, ugyanis a férfiak 20 százaléka tízfõs vagy ennél nagyobb társaságban figyeli kedvenc csapatát.
A felmérésben többek között Brazília, Dél-Afrika, Franciaország, Hollandia, Írország, Kína, Mexikó, Nagy-Britannia, Németország, Olaszország, Oroszország, Spanyolország és Thaiföld vett részt.