Az amerikaiak a szabadidejük mintegy felét töltik el így. A mostani gazdasági válsággal, közte az elbocsátásokkal vagy részmunkaidõre történõ "alulfoglalkoztatással" is van összefüggés.
- A tévénézésre fordított idõ nõ, ahogy az embereknek egyre több szabadidejük adódik - állítja John P. Robinson, a Social Indicators Research folyóirat decemberi számában megjelenõ tanulmány társszerzõje.
Viszont az elõbbiek mégis többen (35, illetve 23 százalék) érzik úgy, hogy nehezen tudnak idõt szakítani magukra. A televíziózást a kutatók a függõséghez hasonlítják. - Az addikcióra hajlamos emberek általában szociálisan vagy személyükben hátrányban vannak. Az ilyen személyiségnek a tévé egyfajta ópiumként szolgál. Szokásként rögzül ez nála: úgy kapcsol ki könnyen, hogy "bekapcsol" - nyilatkozta Steven Martin, a másik társszerzõ.
Egy másik felmérés a gyerekek médiafogyasztását állítja pellengérre. Az átlagos amerikai gyerek sok idõt tölt a tévé elõtt, moziban, internetezéssel, videójátékokkal, a mobiltelefonjával, zenehallgatással és magazinok lapozgatásával (heti 45 óra), akár az iskolában és szüleivel együttvéve (47 óra).
A médiafogyasztás nagy mértékben összefügg a nemi élet korai kezdetével (93 százalékban), a dohányzással (88%), a gyerekkori elhízással (86%), az alkohol-, illetve drogfogyasztással (80 és 75%). Mintegy kétharmados arányban a rossz tanulmányi eredményhez, illetve a figyelemkihagyásos hiperaktivitás-zavarhoz (ADHD) is hozzájárul.