Egyrészt nagyságrendekkel többen használják, mint bármelyik másik keresõ motort, másrészt pontosabban kapcsolja a célzott hirdetéseket a kulcsszavas keresésekhez, harmadrészt pedig a hirdetõinek a száma is rendkívül magas és folyamatosan emelkedik.
A Google idáig nem volt hajlandó nyilvánosságra hozni, hogy pontosan hányan reklámoznak nála, csupán annyit árult el, hogy többszázezer hirdetõje van.
A szakértõk szerint a növekedés nem állt le és jelenleg mintegy másfél millióan reklámozhatnak a cégnél. "A több hirdetõ megsokszorozza a cég bevételeit. A kulcsszavak utáni kereséshez kapcsolódó hirdetések díját árverésen döntik el, ezért aztán a nagyobb ügyfélszám növeli a cég árait is" - nyilatkozta a New York Times-nak Ben Schachter elemzõ, aki szerint az internetes hirdetések piaca még sokáig növekedni fog.
A hirdetõk pontos száma azért derült most ki, mert a Google felmentést kért a tõzsdefelügyelettõl néhány, a befektetõkre vonatkozó szabály alól. Ehhez ki kellett tölteniük egy formanyomtatványt, ami az Associated Press hírügynökség birtokába jutott, a hírügynökség pedig nyilvánosságra hozta a beadvány egyes részleteit. "Annyira kevés megbízható adat áll rendelkezésre a Google tevékenységérõl, hogy a befektetõk ki vannak éhezve minden olyan információra, ami segíthet megérteni a cég mûködését" - állítja Schachter.