A szeptemberben készült nem reprezentatív felmérés a gyalogosok közlekedési szokásait vizsgálta. A személyes megkérdezésen alapuló kutatás szerint a gyalogosok 46 százaléka szokott átkelni az úttesten a jelzõlámpa tilos jelzése ellenére is.
A sok szabálytalanság ellenére a megkérdezettek 99 százalékát gyalogosként még sohasem büntették meg, ami a jövõben változhat, hiszen a rendõrség fokozottabban figyel a gyalogos szabálysértõkre. Az elmúlt két hétben több százezer forint bírságot szabtak ki.
A felmérés szerint a gyalogosok 65 százaléka tudja, hogy a kijelölt gyalogos-átkelõhelyen mindig elsõbbsége van az autósokkal szemben, míg 20 százalékuk gondolja úgy, hogy csak a jelzõlámpával ellátott zebrán van elsõbbsége. A megkérdezettek 19 százaléka tudta csak biztosan, hogy útkeresztezõdésben elsõbbséget élvez a kanyarodó autóssal szemben.
A gyalogosok 46 százaléka szerint a balesetek megelõzésére megoldást nyújthatna az a tervezett KRESZ-módosítás, miszerint az autósoknak már akkor meg kellene állniuk, ha gyalogos tartózkodik az átkelõhely közvetlen közelében. A többség viszont más megoldást javasolna: szigorúbb büntetéseket (pénzbüntetés, jogosítvány elvétele), további figyelmeztetõ jelzések(jelzõlámpa, táblák, felfestések) és kamerák, trafipaxok elhelyezését a zebráknál.
A válaszadók 40 százaléka állította, hogy nem érzi magát biztonságban a zebrán, s ezt nem csak az idõsebb korosztály tagjai mondták.
A GRSP Magyarország Egyesület célja, hogy az emberek a zebrára biztonságos átkelõhelyként tekintsenek, ezért járdafestési akcióba kezdett: a legveszélyesebb gyalogos-átkelõhelyekre sárga jelzéseket festett, amelyek a járókelõk figyelmét hívják fel arra, hogy mielõtt lelépnek a járdáról, nézzenek körül.
Ilyen jelzés került például a Kõbányai út józsefvárosi piacnál kettõ és a Kós Károly sétányon három átkelõhelyhez. Sárga nyilak kerülnek még a XI. kerület Villányi út–Tas Vezér utca, a IV. kerület Tél utca-Erzsébet utca, a IX. kerület Gubacsi út–Timót utca zebrájához is. Az egyesület késõbb Pécsett is megrendezi a járdafestési akciót.
A GRSP nemzetközi szervezetet a Világbank hozta létre 1999-ben, azzal a céllal, hogy a kiválasztott fejlõdõ és átmeneti gazdaságú országokban segítse elõ a kormányzati, a civil és az üzleti szektor együttmûködését a közlekedésbiztonság javítása érdekében.
Magyarországon 2000-ben alakult meg a GRSP Nemzeti Bizottság, majd 2005-ben kiemelten közhasznú szervezetként a GRSP Magyarország Egyesület.