A 12 ezer meghívott milliomos vendég és az érdeklõdõk, akik hajlandók kifizetni a belépõjegy 64 dollárnyi (több mint 13 ezer forintnyi) árát, természetesen szmokingban és estélyi ruhában érkeztek a hétvégi megnyitóra, csak Rafael Nadal világklasszis teniszcsillagot nem akarták beengedni, mert senki nem ismerte meg szmokingban, noha õ volt az est fõvendége.
Az ár-értékarányt nézve azonban alighanem még drágább apróságok is fellelhetõk, például korszerû "belbeccsel", de a harmincas évek karosszériájával ellátott Mercedes egymillió dollárba - 2004 millió forintba - kerül, 175 ezer dollárért - mintegy 45,28 millió forintért - kapható a Schimmel cég Pegazus zongorája, s 13 ezer dollárnál - 2,65 millió forintnál - kezdõdnek az Ego cég notebookjai, amelyeket kívánság szerint rózsaszínû briliánsokkal raknak ki, vagy szõrmével, esetleg bõrrel vonnak be, természetesen a vevõ kívánsága szerinti színben.
A legtöbb standon persze ingatlanokat kínálnak: Donald Trump például egy Manhattanben építendõ szállodához keres befektetõket.
Jelena Kudozova igazgató szerint a luxus kategóriájú cikkek piaca szenvedi meg a legkevésbé a válságot, s Oroszország még ezen belül is különleges piac, mivel azt itteni vevõk nem garasoskodnak.
Mindez a rendezõk reményei szerint így lesz most is annak ellenére, hogy a Világbank kimutatása szerint az orosz dúsgazdagok máris 300 milliárd dollárt vesztettek csak a részvényárfolyamok zuhanásával. Ám Oroszországban lassan százezer felé közelít a dollármilliomosok száma, s nekik például egy kristályokkal kirakott ezüst focilabda, amelybõl mindössze 11 készült, 11 ezer euróért - mintegy 2,84 millió forintért - nyilván apró szuvenír.