2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Tévéshow-t szeretnének a nyolcas ikrekrõl a szülõk!

Tévéshow-t szeretne január végén született nyolcas ikrei életérõl édesanyjuk, Nadya Suleman. Az asszony márkanévként védetné le az "Octomom" becenevet is, amelyet az amerikai sajtó ragasztott rá.

Suleman a Life and Style magazinnak azt állította, hogy az ikrek fejlõdését követõ dokumentumfilm-sorozatról szóló szerzõdést már alá is írta a brit Eyeworks produkciós házzal, ez a bejelentés azonban kissé elhamarkodottnak bizonyult - jelentette szerdán a THR.com, a The Hollywood Reporter online kiadványa.

A filmes szaklap értesülése szerint egyelõre egyetlen brit tévéhálózat sem állapodott meg Sulemannal, bár az Eyeworks elnöke közleményében elismerte, hogy valóban tárgyalnak egy "forgatókönyv nélküli formátumban készülõ" mûsorról a kaliforniai anya és gyermekei életérõl".

A 33 éves asszony három hónapja adott életet a koraszülött nyolcas ikreknek, akik a rövidebb-hosszabb kórházi kezelés után már mind hazatérhettek. Az orvosi szenzáció keltette lelkesedés után a közvélemény hamar az anya ellen fordult, mivel kiderült, hogy korábban már született hat gyermeke, akiket szülei segítségével nevelt. Az egyedülálló, munkanélküli nõ mind a 14 gyermekét mesterséges megtermékenyítés útján hozta világra.

Suleman a magazinnak arról beszélt, hogy a mûsort nem valóságshow-nak szánják, és csak az Egyesült Királyságban fogják sugározni. Késõbb szóba jöhet az amerikai bemutatás is, az érdeklõdéstõl függõen - mondta.

Az amerikai sajtóban "Octomom" néven elhíresült Suleman közben ügyvédje útján az amerikai szabadalmi hivatalhoz fordult, hogy levédesse becenevét. Az április 10-én benyújtott beadványokból kiderült, hogy a márkanevet televíziós mûsorok, ruházati cikkek, valamint eldobható és textilpelenkák számára kívánja lefoglalni.

Jeff Czech, Octomom jogi képviselõje azzal magyarázta a lépést, hogy ketten is megkeresték az ötlettel: ezen a néven szeretnének gyermekruhákat és babákat forgalmazni. Mint mondta: Suleman viccesnek találta a dolgot, ugyanakkor értelmét látta a márkanév levédetésének.

Az ügyvéd azt is közölte, hogy egy videojátékkal foglalkozó texasi cég egy hónapja már beadta folyamodványát a márkanévre, ám elõzõleg nem kértek engedélyt a névhasználatra Sulemantól. Rendszerint az kapja meg a névhasználati jogot, aki elõbb kéri, ugyanakkor Czech álláspontja szerint "ezúttal többrõl van szó, semmint a névrõl", ebben az esetben ugyanis egy személyhez kötõdik.