2024.04.20. - Tivadar

A férjek is a leghaszontalanabb "szerzemények" közé kerültek Oroszországban

Bárkivel elõfordul, hogy pillanatnyi kísértésnek engedve valamilyen teljesen felesleges dolgot vásárol, ám egy oroszországi felmérés szerint a férjek is a leghaszontalanabb "szerzemények" listájára kerültek.
A SuperJob.ru fejvadászcég az aktív korú népesség 2000 képviselõjét faggatta ki február elején arról, hogy mely tárgyakat tartja a leghaszontalanabbnak. Mint kiderült, az elsõ helyre 6 százalékkal a különféle konyhai berendezések - kenyérsütõk, kávédarálók, elektromos vízmelegítõk, turmixgépek és hasonló eszközök - kerültek, amelyeket a reklám hatására vásároltak meg az oroszok. Ami a konyhai felszerelés további sorsát illeti, többnyire a friss szerzeményt eltették, hogy ne is lássák többet, vagy elajándékozták, esetleg kidobták.

A második helyre a rokonság került. A megkérdezettek 4 százaléka ironikusan felsorolta férjét-feleségét, anyósát-apósát, vejét-menyét. Ebbe a kategóriába kerültek a munkahelyi vezetõk is.

Ugyancsak 4 százalékkal szerepel a haszontalan szerzemények listáján a ruhanemû, az oroszok 2 százaléka pedig a személygépkocsira voksolt: az utóbbi kategóriában az autóvásárlást bánók túlnyomó többsége Moszkvából és Szentpétervárról verbuválódott, ahol az óriási dugók keserítik rendszeresen a gépkocsivezetõk mindennapjait.

Két százalék azoknak az aránya, aki a szobabiciklit és kondigépek vásárlását szánja-bánja. Két-két százalékkal részesültek a felesleges szerzemények listáján a különbözõ szépészeti eszközök, a háziállatok, valamint a mobiltelefonok.

A válaszadók 1 százaléka a bizsuk, kozmetikumok, cipõk, DVD-lejátszók, játékok ás játékkonzolok, sílécek és kerékpár megvásárlását bánja. Mások nem értik, hogy miért is mentek bele egy ingatlanvásárlásba, vagy mi késztette õket arra, hogy egy teljesen felesleges tanfolyamra, szakra iratkozzanak be.

A válaszadók 19 százaléka a legképtelenebb dolgokat sorolta fel, akadt olyan is, aki egy szökõkutat nevezett meg haszontalan szerzeményként.

Érdekes módon, a megkérdezettek 19 százaléka hite szerint soha sem vásárol semmit feleslegesen - vagy azért, mert mindent alaposan megfontol és megtervez, vagy azért, mert tulajdonképpen nincsenek haszontalan dolgok, minden szerzemény jó lehet még valamire, ha másra nem, arra, hogy a vásárlás pillanatnyi örömet szerezzen tulajdonosának.