EPAKedden még folytatódott a romok eltakarítása a katasztrófa helyszínén, és délelõtt még mindig nem zárták ki esetleges újabb áldozatok lehetõségét. A karambolt - továbbra sem bizonyított - feltételezések szerint a tilos jelzés figyelmen kívül hagyása okozta. Ez utóbbi pontos okát a remények szerint a fekete doboz adatai és a szóbeli tanúvallomások alapján sikerül majd megállapítani.
A hallei Belgium harmadik legsúlyosabb vasúti balesete volt, az országban huszonöt éve nem történt ennyi emberéletet követelõ vonatszerencsétlenség. A katasztrófa ráadásul kevesebb mint három héttel azután következett be, hogy Liege-ben felrobbant egy lakóépület, és 14-en meghaltak. A keddi belga sajtó elsõsorban a vasúti közlekedés biztonságáról cikkezett, annak hiányosságait kutatva.
Az országban a vasútvonalak többségét már felszerelték olyan rendszerrel, amely tilos jelzésre automatikusan megállítja a vonatokat, azonban még nem minden mozdonyt láttak el a rendszerhez kapcsolódni képes berendezéssel. Kedden az ország több városában sztrájkba léptek a mozdonyvezetõk, tiltakozva a rossz munkakörülmények ellen. A szakszervezetek felhívták a figyelmet arra, hogy a belga vasútnál munkaerõhiány van, és túlterheltek, agyonhajszoltak mind a mozdonyvezetõk, mind a biztonsági alkalmazottak. Továbbra sem közlekedett Brüsszel és Párizs között a Thalys, illetve Brüsszel és London között az Eurostar szupervonat.
MTI