A katamarán felsõ fedélzetét összesen 500 négyzetméteres felületen borítják napelemek. Készítõje - a PlanetSolar alapítója, Raphael Domjan svájci vállalkozó - a Kielben gyártott hajóval egyes vélemények szerint hajójával azt akarja bizonyítani, hogy a megújuló energiaforrások és a rendelkezésre álló technikák már ma megbízhatók és elég nagy teljesítményûek, így nyugodtan lehet rájuk támaszkodni. Az építési költségekrõl nem közöltek részleteket, de annyit tudni lehet, hogy milliókban mérve kétszámjegyû összegrõl van szó.
A 2011-es Földkörüli útra Domjant egy francia "kalandor", az a Gerard d'Aboville is elkíséri, aki evezõs csónakkal elsõként kelt át az Atlanti- és a Csendes-óceánon.
A gyártó tájékoztatása szerint a napelemes katamarán 15 csomós - óránként nyolc kilométer per órás - sebességre képes. A fedélzeten a két hajós mellett ötven vendég számára jut hely. A hajó súlya 60 tonna, a napelemek ebbõl 13 tonnát nyomnak.
A katamarán "tisztán és zajmentesen" teszi meg a 140 napos utat, amely 40 ezer kilométert ölel fel - emelte ki a PlanetSolar.
A hajó elõször márciusban száll vízre, a nagyközönség májusban, Hamburg kikötõjének 821. születésnapján csodálhatja meg a napelemes katamaránt.