A GE négylábúja a Massachusetts állambéli Pittsfieldben tette meg elsõ döcögõ próbalépéseit 1962-ben, 18 évvel azelõtt, hogy George Lucas AT-AT lépegetõi debütáltak a mozivásznon. A GE lépegetõje hivatalosan a kibernetikus antropomorf gép (Cybernetic Anthropmorophous Machine - CAM) elnevezésre hallgatott. Chris Hunter, a mintegy 15 ezer GE-dokumentumot és GE-tárgyat õrzõ Schenectady Múzeum munkatársa szerint a hadsereg olyan jármûvet akart, amely a hepehupás, meredek terepen is üzemképes. Feladata volt az áthatolás a sûrû növényzeten, az átlépés a kidõlt fák felett és az útjában álló fák kikerülése, miközben nagyjából fél tonnányi súlyt – saját magát és a benne ülõket - kellett cipelnie.
A hadseregnek tetszett, amit a GE tesztelt, ezért 1966-ban, egy évvel azután, hogy Amerika elkezdett csapatokat küldeni Vietnamba, megrendelést adott a kísérleti jármû megépítésére. De ugyanaz a különösen érzékeny kéz- és lábvezérlésû hidraulika, amelynek köszönhetõen a CAM könnyedén félretolt egy dzsipet, vagy finoman rátette a "lábát" egy GE villanykörtére anélkül, hogy összetörte volna, alkalmatlanná tette a jármûvet a huzamosabb ideig tartó harctéri használatra. A gépkezelõk nagyon fárasztónak találták a vezérlõk folytonos mûködtetését, ami végül a kutatás felfüggesztéséhez vezetett.
A CAM kifinomult "erõ-visszacsatolásos" rendszerét végül a tenger alatti alkalmazásokban használták fel, amikor a GE hidraulikus karokat fejlesztett ki a világ elsõ, alumíniumból készült tengeralattjárójához, az Aluminauthoz. A mai robotkarok – legyen szó akár a veszélyesanyag-mentesítõ jármûvekrõl vagy az ûrrepülõgépekrõl, a rémisztõ BigDog négylábú robotról már nem is beszélve – mind tartoznak némi köszönettel ennek a technológiának.