A GVH a folteltávolító, fehérítõ hatású szerek reklámjainak igazságtartalmát vizsgálta, és mint azt a szóvivõ kifejtette, azt tapasztalták, hogy színes ruhákon korántsem lehet korlátlanul alkalmazni ezt a szert.
A szóvivõ elmondta: annak ellenére maradtak megtévesztõ reklámok a piacon, hogy az elõzõ években sokat foglalkozott a GVH a mosóporok hirdetéseivel. A cégek annyira nagy energiákat ölnek a fogyasztók meggyõzésébe, hogy apróbb hiányosságok, csúsztatások még a legnagyobbak esetében is becsúsznak idõnként - figyelmeztetett.
Szeretnénk azt gondolni, hogy az emberek egyre tudatosabban vásárolnak, és alaposan végigböngészik a megvásárolandó termékek címkéit - fûzte hozzá a GVH szóvivõje. Mint mondta, a Vanish esetében is több olyan kijelentés volt a reklámban, amelynek igazságtartalmát könnyen meg lehet állapítani a címke tanulmányozásával.
Mihálovits András rámutatott ugyanakkor: az útnak még az elején vagyunk. Azért lép fel a GVH ilyen szigorúan, mert a fogyasztói tudatosságnak még alacsony a szintje, és a felmérések szerint egy jól eltalált reklámmal sokakat meg lehet gyõzni.
Forrás: inforadio