2024.04.20. - Tivadar

Megbírságolták a mosószert

Tizenötmillió forintra bírságolta a Vanisht, a klórmentes fehérítõk forgalmazóját a Gazdaság Versenyhivatal (GVH) a termékek reklámja miatt - mondta el az InfoRádiónak Mihálovits András, a versenyhivatal szóvivõje.

A GVH a folteltávolító, fehérítõ hatású szerek reklámjainak igazságtartalmát vizsgálta, és mint azt a szóvivõ kifejtette, azt tapasztalták, hogy színes ruhákon korántsem lehet korlátlanul alkalmazni ezt a szert.
Az ominózus kakaófolt eltávolíthatósága is erõsen megkérdõjelezhetõ - jelentette ki Mihálovits András. Így a fogyasztók megtévesztése miatt kapta a bírságot a vállalkozás.

A szóvivõ elmondta: annak ellenére maradtak megtévesztõ reklámok a piacon, hogy az elõzõ években sokat foglalkozott a GVH a mosóporok hirdetéseivel. A cégek annyira nagy energiákat ölnek a fogyasztók meggyõzésébe, hogy apróbb hiányosságok, csúsztatások még a legnagyobbak esetében is becsúsznak idõnként - figyelmeztetett.

Szeretnénk azt gondolni, hogy az emberek egyre tudatosabban vásárolnak, és alaposan végigböngészik a megvásárolandó termékek címkéit - fûzte hozzá a GVH szóvivõje. Mint mondta, a Vanish esetében is több olyan kijelentés volt a reklámban, amelynek igazságtartalmát könnyen meg lehet állapítani a címke tanulmányozásával.

Mihálovits András rámutatott ugyanakkor: az útnak még az elején vagyunk. Azért lép fel a GVH ilyen szigorúan, mert a fogyasztói tudatosságnak még alacsony a szintje, és a felmérések szerint egy jól eltalált reklámmal sokakat meg lehet gyõzni.
Forrás: inforadio