2024.04.19. - Emma

Szívecskés alsó, mézes masszázs és romantikus hétvége - Felcím: Valentin-napi õrület

Szívecskés alsó, mézes masszázs és romantikus hétvége - Felcím: Valentin-napi õrület
Elöntik már az országot a piros szívecskék a február 14-i Valentin-nap jegyében, és kezd dúlni az amerikai eredetû szeretet- és szerelembiznisz.

Alig létezik olyan kirakat, amelyiknek tulajdonosa ne vásárolna néhány dekorációs piros szívet - sokszor égõpiros tollpihékkel szegélyezettet! - erre az alkalomra, elvégre bármilyen tárgyra rá lehet fogni, hogy örülne neki a kedvesünk. Vagy mégsem?

A legenda többféle módon eredeztethetõ.
Az egyik variáció szerint Valentin pap volt, aki titokban párokat adott össze, ellenszegülve ezzel Claudius császár törvényének, mely átmenetileg megtiltotta a házasságkötéseket. Valentint bebörtönözték, de õ a börtönben barátságot kötött a börtönõr lányával. Imájával meggyógyította a beteg lányt és kivégzésének napján üzenetet írt neki, amelyet úgy írt alá: A Te Valentinod.

Ezzel indult el az évszázadokkal késõbb fellángoló szerelem-üzlet, amely oly sok minden más amerikai dolog importjával együtt bekerült a hazai gyakorlatba. A "ludas" ebben a magyar virágkötõk egyik leghíresebbike, Guba Ági volt, aki bevezette Magyarországon ezt a szokást, rossznyelvek szerint azért, hogy fellendítse a virágosok számára holt szezont. Ami önmagában természetes, hiszen nincs is szebb és jobb dolog, mint virágot venni, az éppen csak közeledõ tavaszt a szobába varázsolni. A virág dekorálja a lakást, a munkahelyet, jó ránézni, simogatja a lelket. Különösen, ha olyan embertõl kapjuk, akit szeretünk és aki szeret minket. (Saját magunk megajándékozása sem tilos. Sok nõ nem ruhát, cipõt, édességet vagy alkoholt vesz magának ajándékba, ha szomorú - február 14-tõl függetlenül - hanem virágot, ami sokkal egészségesebb és olcsóbb meglepetés is.)

Valentin-napkor a legtipikusabb megcélzott vásárlókör a fiatalabb, tehetõsebb férfiaké, akik vevõk az újdonságokra és a külföldi szokásokra. Akad, aki csak egy giccses szerelmi üzenetet küld e-mail-en. A komolyabb, középkorú, a trendre fogékony férfiak (fõleg menedzserek, jómódú vállalkozók) a leginkább megbecsült vevõk ilyentájt. Ékszer, szexis alsónemû, parfüm, virág, pezsgõ, drágább csokoládé, európai városi víkend, belföldi wellness hétvége és Valentin-napi vacsora a leggyakoribb meglepetés - a feleségnek, szeretõnek, barátnõnek egyaránt. A legújabb divat jómódú, szerelmes vagy szexre vágyó férfiak körében, hogy titkos házat bérelnek ki erre a napra, egy olyan villát, amely csak az övék arra az egy vagy több éjszakára a kedvessel. Ott aztán a hancúrszobától a mézes masszázsig mindenféle praktikát ki lehet próbálni, be lehet vetni.

Izgalmas, bár szintén nem olcsó meglepetés a házhoz küldött és természetesen együtt elfogyasztott ínyenc pezsgõs reggeli is.

Újabban kezdenek elterjedni a cégeken belüli, vagy partnervállalatok közötti Valentin-küldözgetések. Az internetes lapok és sms-ek fõleg a fiatal korosztály kedvencei. Nehéz tanácsot adni abban, hogy melyik Valentin-napi képeslap a kevésbé giccses, mert majdnem mind az. Egy szép virágkompozíció virtuális küldése - ha messze lakik a szeretett nõ vagy férfi - sokkal ízlésesebb, mint számtalan szíves vagy plüssnyuszis képecske.

A Valentin-nappal kapcsolatban számos az ellenérzés Magyarországon. Mi értelme van importálni egy olyan ünnepet, amelynek semmi köze ehhez az országhoz és csak a fogyasztásra, a fölös és környezetszennyezõ vásárlásra ösztönöz? - kérdik, fõleg az idõsebbek, az értelmiségiek.

Ugyanakkor a fiatalok nagy részét ez a szempont nem érdekli. Karácsony már messze van, húsvétkor újabban kevesen járnak locsolni, ez az ünnep inkább a gyerekeké - a Valentin-nap kezd részévé válni a magyar ünnepkörnek. A virágkereskedõket követi lassan az összes többi fogyasztási cikk, szolgáltatás és kereskedelmi ág képviselõje, a drogériáktól a CD boltokig, az édességgyártóktól a fehérnemû üzletekig és a hotelekig.

A mai gazdasági helyzetben az éttermek és a szállodák is nagyon megérzik a válságot. Nem kevés étterem zárt már be vagy gondolkodik a bezáráson. Amelyik még tartja magát, az kapva kap a Valentin-napon, speciális menüt talál ki és feldíszíti a belsõ teret.

Se szeri, se száma az akcióknak, ami a mai gazdasági helyzetben igencsak érthetõ. A szállodák és utazási irodák már hetek óta hirdetik a Valentin-napi hétvégéket, rövidebb utakat. A sláger persze Párizs és Róma, a belföldi kínálatok között pedig a pezsgõs vacsorák, a különféle kényeztetõ divatos masszázsok és wellness kezelések.

Megjelentek a piros szívecskékkel körülvillantott internetes társkeresõ hirdetések, a nõi magazinok is ebben a színben hívogatnak, a csemegeboltok Valentin-napi kosarat állítanak össze. Újabban kifejezetten erre az alkalomra szervezett koncertekrõl, bulikról, legutóbb már Bálint-napi kisállat vásárról is hallani.

A folyamat megállíthatatlannak tûnik, hiszen némi fantáziával bármit lehet a szeretet, a szerelem napjához kötni, a könyvektõl a bonbonig, a cserepes jácinttól a parfümökig. Miközben olykor elvész a lényeg: a szerelmet ugyan ki kell mutatni (annak, akit szeretünk), de az ne egy napra szóljon, hanem évente 365-re, lehetõség szerint egy életre...