A legamerikaibb ruhadarab atyja Németországban, Loeb Strauss néven látta meg a napvilágot. Tizennyolc évesen vándorolt ki Amerikába, ahol - immár Léviként - betársult két féltestvére méteráru-kereskedésébe. 1853-ban a kaliforniai aranyláz hírére õ is a nyugati partra indult szerencsét próbálni, de nem arany után kutatott:
1872-ben levelet kaptak egy Jacob Davis nevû ügyfelüktõl, aki azt írta: a vászondarabok találkozási pontjain és a zsebek sarkain fém szegecsekkel erõsítette meg a varrásokat, így a nadrágok még tartósabbak lettek. Az ötletes, ám szegény szabó és a jó üzleti érzékû Strauss partnerségre léptek és 1873. május 20-án benyújtották közös szabadalmukat: megszületett a farmernadrág.
Az elsõ darabok a közhiedelemmel ellentétben még barnák voltak, a ma természetesnek hitt kék szín csak 1896-ban vette át az uralmat. A legenda szerint Strauss úgy mutatta be a Levi,s Jeans márka kimagasló minõségét, hogy két lóval ellenkezõ irányba húzatta a nadrágokat. A ruhadarabok persze kiállták a próbát, ezt jelzi 1886 óta a Levi,s nadrágok övrészén a kétlovas embléma. A kereslet viharos emelkedése nyomán a kisipari módszerek helyébe a tömegtermelés lépett, az 1880-as években saját gyárat nyitott, ahol fõként a legendás 501-es modellt gyártották.
Strauss sikeres üzletember volt, vagyonát hatmillió dollárra becsülték. A ruhaipar mellett betársult bankokba és biztosítókba, emellett jótékonykodásáról is ismerték. 1902. szeptember 26-án legényemberként halt meg, az üzletet unokaöccsei vitték tovább.
Az aranyásók és állattenyésztõk egykori munkaruhája mára az amerikai kultúra, életmód szimbóluma lett, és semmi jel nem utal arra, hogy kimenne a divatból. Sõt, nem is sokat változott: már az elsõ daraboknak volt farzsebe, órazsebe, igaz ez utóbbit 1937-ben lágyítani kellett, mert a vevõk panaszai szerint a varrat karcolta a nyerget vagy a széket. Ami újdonság, hogy a nadrágtartó helyett övvel viselik és "került" rá egy második farzseb is. A kék színû farmer egy idõben a cowboykultusszal kapcsolódott össze, majd a tiltakozás, a lázadás jelképe lett, mára pedig divatcikké vált.