Aki játékosként vesz részt egy ilyen mûsorban több izgalomnak van kitéve, mint azt a nézõ gondolná. Elsõ körben egy válogatáson mennek át, hogy kameraérettek-e. Ez akár több fordulós is lehet. Csak ezután juthat el a játszani vágyó az adás felvételéig, ami elõtt azért egy nagyon szigorú szerzõdést íratnak alá vele.
Emellett egy külön fejezet tartalmazza az esetleges kifizetés körüli mizériát. Ebben olyan feltételekkel, mint például: csak akkor fizetik ki a nyereményt, ha az adás mûsorba is kerül. A szerzõdés szerint mindegy, hogy a csatorna dönt úgy, hogy nem adja le, vagy a játékos nem szeretné. Ilyen esetben elég súlyos kötbért kell kifizetnie, amely tartalmazza a mûsorkészítés teljes költségét is.
A napilap megkeresésére egy játékos azt nyilatkozta, hogy mindkét kereskedelmi csatornával állt már szerzõdésben, és egyik mûsorból gyõztesen távozott, de a csatorna mégsem fizetett.
Az RTL Klub kommunikációs igazgatója elmondta, hogy az õ szerzõdésükben is van ilyen kitétel, de a Fogd a pénzt és fuss címû mûsorban a nyertesek megkapták a pénzt, hiába szûnt meg az adás.
A Tv2 szóvivõje viszont visszafogottabban nyilatkozott ebben a kérdésben, ugyanis elmondása szerint a szerzõdés tartalmi részét õ nem ismeri, de a Cápák címû produkció minden nyertesét kifizették. A többi mûsorról nem beszélt.
Rózsa György, aki vezetett egy jó pár ilyen mûsort elmondta, szomorú, hogy ilyen kitételek szerepelnek, de tudja, hogy az üzletben sokszor a kisbetûs részek adják a szerzõdés alapját.
Hosszú éveken keresztül vezetett kvízjátékot a közszolgálati érában, de nem emlékszik, hogy divat lett volna az ilyesmi, aki nyert az mindenképp megkapta a pénzt.
Elszomorítónak tartja, hogy a kereskedelmi csatornák feltételhez kötik a kifizetést, bár gazdasági szempontból van benne ráció. Õ maga a szerzõdések elsõ oldalát el sem olvassa, mert a valóság az apró betûk között bujkál, bár az etika szerinte is megkívánná, hogy a szerzõdések negatív tartalmára fel kell hívni a figyelmet.