Richard Dickson, a világ legnagyobb játékgyárának vezetõje a Wall Street Journal címû gazdasági lapnak adott nyilatkozatában elmondta: a konkurencia egyre jelentõsebb sikerei és a csökkenõ eladások kényszerítik a céget a változtatásokra.
Az amerikai játékgyártóóriást különösen nehéz helyzet elé állította a konkurens MGA vállalat Bratz babaszériája. A Barbie-k háborúja már a bíróságon is folyik, a Mattel a szabadalmi jogok megsértésével vádolja az MGA-t. Elõbbi szerint ugyanis a Bratz-babák tervezõje még a Mattel alkalmazottjaként alakította ki a nagyszemû, vamp külsejû Barbie-rivális figurák képét, amelyet aztán a konkurenciának ajánlott fel. Az éles küzdelem súlyosan érintette a Mattelt - ismerte be a Wall Street Journalnak Dickson. A 2001-tõl forgalomban lévõ Bratz-babák különösen a nagyobb lányok körében váltak népszerûvé.
A Mattel a jövõben tisztább képet akar festeni a Barbie babáról, "mondhatnánk, hogy letértünk az útról" - nyilatkozta az õsz óta hivatalban lévõ vállalatvezetõ. Az új imázs részeként véget vetnek a számos logóból adódó zavarnak is. A változások azonban Barbie külsejét is elérik, de a vállalatban szerkezeti átalakításokat is terveznek. Ennek jegyében a Mattel ezer munkatársának elbocsátását jelentette be novemberben, hogy lefaragjon a költségekbõl, és jobban helyt tudjon állni a gazdasági válságban, valamint a piaci versenyben.
Szakértõk stagnáló eladási eredményeket várnak az óévben, a Wall Street Journal becslése szerint 1,2 milliárd dolláros bevétellel Barbie szállítja a Mattel eredményének egyötödét.