Az ötödik jubileumát ünneplõ, márkafüggetlen túra résztvevõi az átlagtartó versenyt követõen sikeresen megérkeztek célállomásukra, a budapesti Roosevelt térre, ahol az autómatuzsálemeket az arra járó érdeklõdõk lencsevégre kaphatták.
A Donau Masters mezõnye 2010 július 8-án indult útnak Ulmból, majd 960 km megtételét követõen érkezett a mogyoródi Hungaroringre, ahol átlagtartó versenyfeladatot teljesítettek a résztvevõk. A kecskeméti gyermekfaluból és a lajozsmizsei ifjúsági házból érkezõ nyolc gyermekre, valamint az SOS Gyermekfalu Magyarország nagykövetére, Barabás Évire nem mindennapi élmény várt: egy 1955-ben gyártott Setra autóbuszban és egy 1968-as gyártású Buick kabrióban ülve, a Hungaroring kanyargós pályáján belekóstolhattak a veteránautók nyújtotta életérzésbe.
A több, mint 80 oldtimer ezt követõen ért célba a Roosevelt téren, ahol az érdeklõdõk számos érdekességet fedezhettek fel. Felbukkant többek között két, az 1960-as években gyártott Jaguar E-Type, amelyet számos formatervezõ a világ legszebb autójaként tart számon. Feltûnt egy 1961-ben gyártott, jobbkormányos Volkswagen Samba luxusbusz és az 1930-as éveket idézõ, de valójában 1976-ban gyártott Clénet Roadster is. Utóbbiból kevesebb, mint 500 darabot gyártottak – nem csoda, hogy annak idején Rod Stewart, Sylvester Stallone és Husszein, jordán király is vásárolt egy-egy ilyen modellt.
Az elmúlt évek hagyományának megfelelõen a Donau Masters túra gálavacsoráján került átadásra a 2500 euró összeget szimbolizáló csekk. A csekket Manfred Hommel, a Donau Masters Club elnöke adta át Jávorszky Ivánnak, az SOS Gyermekfalu Magyarország nemzeti igazgatójának. „Az SOS Gyermekfalu Magyarország Alapítványának otthonaiban élõ gyermekek nevében is köszönöm, hogy már ötödik éve részesülünk a támogatásban, melyet az otthonban élõ fiatalok oktatására fordítunk.” – nyilatkozta Jávorszky Iván a szimbolikus csekkátadást követõen.
Donau Masters Club
A Mercedes-Benz ulmi képviselete hagyományteremtõ szándékkal 2006-ban indította útjára a Donau Masters márkafüggetlen nemzetközi veteránautós túrát. Az 1976. december 31. elõtt gyártott veterán jármûvek között klasszikus német (Mercedes-Benz, BMW, Porsche), angol (Austin Healey, Triumph, Rolls Royce, Jaguar) és olasz autók (Alfa Romeo, Ferrari, Fiat) is teljesítik az Ulm-Budapest közötti, közel 960 km-es távot.
A Donau Masters célja, hogy négy Duna-menti ország – Németország, Ausztria, Szlovákia és Magyarország – gazdasági és kulturális kapcsolatait ápolja. A látványos túra nemes gesztussal is párosul, hiszen a Donau Masters résztvevõi 2006 óta évente 10 000 euróval támogatják a négy ország SOS Gyermekfalvait.