2024.05.12. - Pongrác

A sport- és a szexmûsorok csábíthatják 3D-s tévézésre a franciákat

A háromdimenziós sport- és szexmûsorok ösztönözhetik leginkább a franciákat a 3D-s tévékészülékek beszerzésére, szakértõk szerint azonban az új tévék iránt csak akkor lesz tömeges az érdeklõdés, ha kényelmesebben nézhetõvé teszik, és reálisabb áron kínálják azokat.
A francia piacra is betörtek a 3D-s tévékészülékek, és bár egyelõre nem túl nagy a kereslet, a gyártók abban bíznak, hogy hamarosan felpörög. A GfK piackutató szerint az év végéig 200 ezer 3D-s készülék fogyhat el, a gyártók sokkal optimistábban félmillióra tették a lécet.

Jelenleg 1300 eurót (360 ezer forintot) kóstál egy 3D-s doboz beszerzése, és további 100 eurót (27500 forintot) kérnek az adások nézéséhez szükséges különleges szemüvegek darabjáért.

A fontos sportesemények - mint az idei futball világbajnokság -, megélénkíthetik az új technikával felszerelt tévék iránti érdeklõdést, a szakértõk szerint azonban az adások közvetítõinek nem lesz könnyû dolga, ha különdíjat akarnak kicsikarni az új tartalomért. Ugyanis a szemüveg miatt nem túl kényelmes a 3D-s adások nézése, és egyéb technikai problémák sem megoldottak.

A futballmeccsek esetében például nehéz 3D-ben olvasni az eredményjelzõ táblát, és több olyan kameraállás is van, amely a hozzáértõk szerint a háromdimenziós látvány élvezõinél fejfájást, émelygést vagy akár hányást is okozhat.

Az említett hátulütõk miatt nem valószínû, hogy egyelõre olyan csatorna indulna, amely 24 órában 3D-s mûsorokat sugároz.

"Még meg kell találnunk a megfelelõ receptet a tévés sugárzáshoz, errõl ma még csak elméleteink vannak" - fogalmazott a francia TF1 mûsorszolgáltató egy illetékese.

Egyes kábelcsatornák a háromdimenziós mûsorok megszaporodása és a technikai malõrök kiküszöbölése után a "video on demand" (megrendeléses) rendszerben gondolkodnak, míg mások - például az erotikus tartalmú mûsorok gyártói - havi elõfizetéses szisztémát képzelnek el.